byggarbetare

Nu är jag hemma efter ett arbetspass på Scandic.. Gick bättre än väntat.. Var inte så sugen på att jobba men när jag väl var där så gick det bra..

Dock skulle jag och Mathilda ha jobbat tillsammans idag, men den lilla stackaren har gått och blivit sjuk =( Not good.. Knns som att jag ligger i riskzonen för att bli smittad eftersom vi ligger typ "på" varandra på nätterna (tolka inte det fel, vi bara gillar att goooooza)



Det var en byggfirma som jag serverade idag.. Olalla.. Bara mansfolk sa dom när jag kom.. Dock har sånna en tendens till att bli en smula för fulla och bli dräggiga.. Men dom skötte sig fint.
.

Jag har även kommit på att det är svårt att skämta med norrmän när man är osäker på språket! Man säger nått kul och dom frågar va? tre gånger och vipps så var skämtet inte roligt längre.. Tappar liksom gnistan om man säger något snabbtänkt som hör till en viss situation..
Samma gäller ju norrmän till svenskar, jag fattar inte allt på långa vägar men jag skrattar ändå (hoppas inte på fel ställe :S )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0