HIHI, en "vanlig" dag på jobbet

Idag har Matihlda och jag varit så duktiga så duktiga.. Vi jobbade tillsammans vilket var skojsigt. Vi gjorde bland annat det vi är bäst på, "Smuggla undan mat och äta i smyg"..

Mycket svenska på hotellet idag!!
En av dom fattade dock inte att vi var Svenskar så när han skulle komma fram och välja dricka av mig så sa han:
-En eplemust tack..
Jag:
-en äppeljuice alltså?
sen fick han den.

Han verkade fortfarande inte fatta att vi var svenskar, för lite senare skulle han fråga Mathilda vart toaletten fanns:
-Doa??
Mathilda:
-ursäkta vad sa du?
Han:
-Doa? toalett?

Vi tror att han bara försökte prata norska med egna "påhittade ord" för jag har faktiskt hört att när norrmän frågar efter toaletten så säger dom typ toalett som på svenska.. HAHA det var lite skoj iallafall!!


Kommentarer
Postat av: Cilla

haha, men doa, det är ju det sammaa som att vi säger toa ;P

2009-11-03 @ 10:41:04
URL: http://ceciliaelisabet.blogg.se/
Postat av: becca

haha, rätt lika men vi fatta inte vad han menade;) Och dom kallade tydligen toalett för doa fick jag höra sen.. Så lite norska kunda han faktiskt..

2009-11-03 @ 14:57:06
URL: http://beccasbabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0